Week nummer 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu Week nummer 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu

Week nummer 4

Door: Kimberly Lambregts

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

20 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Week nummer 4

Aangezien er weer een week voorbij is zal ik jullie kort vertellen wat ik allemaal heb gedaan.

Afgelopen maandag ben ik naar Mitchells plain gegaan voor lectures. Het is wel heel interessant om het mee te maken, maar na een tijdje wordt het toch best saai. De studenten daar krijgen meer huiswerk dan eigenlijk echt college. Aangezien ik me heb voorgenomen om niet ook alle huiswerkopdrachten te maken is het dan redelijk saai om erbij te zitten. (als ik namelijk wel alle huiswerk opdrachten zou maken kan ik niets anders meer doe en gaat al m’n vrije tijd in huiswerk zitten.)

Dinsdag ben ik naar de Groote schuur gegaan en hier haal ik veel voldoening uit. De dokters die daar werken zijn erg vriendelijk en behulpzaam naar mij. Tijdens hun behandelingen mag ik meehelpen en ik merk dat ik daardoor veel leer. De mondzorgstudenten die er rondlopen behandelen op hun manier weer hun studenten alleen is het verschil met Nederland voor mij toch wel erg groot. De docent gaf aan dat ze alle behandelingen uitvoeren maar niet in dit ziekenhuis. Daarom ben ik de dag erna weer naar Mitchells plain gegaan en kwam ik op de kinderafdeling terecht. De studenten daar voeren seal behandelingen uit en reinigen het gebit van de kinderen. Voor alsnog vind ik het raar dat ik de mondzorgkunde studenten hier nog geen enkele pocketsonde heb zien vasthouden of een paro-behandeling heb zien uitvoeren.

Donderdag ben ik naar Tygerberg gegaan waar ik weer college’s heb gevolgd. En afgelopen vrijdag ben ik opnieuw naar de Groote schuur gegaan aangezien Nikki van hoop clinic nog niet beter is. In de groote schuur heb ik weer veel meegemaakt. Om de artsen hier niet zwart te maken zal ik mijn boekje niet opdoen en mezelf netjes gedragen, maar je maakt jammer genoeg akelige dingen mee hier.

In de avond ben ik gezellig met Bernard, Mathew en Lisa naar B zijn moeders huis gegaan voor een heerlijke braai. We hebben hard gelachen en genoten van de avond. Het was zeker weten voor herhaling vatbaar!!

Zaterdag ben ik samen met B en Mathew naar Worcester gegaan, naar de verjaardag van zijn stief zusje we hebben er meteen een culturele dag van gemaakt. We zijn door de bergen naar Worcester heengegaan waar ik heerlijk van het uitzicht genoten heb. Ook kun je meteen zien hoe de mensen hier leven in de dorpen buiten Kaapstad. De huizen zijn groot en de mensen hebben een naar mijn mening een goed leven.

En zondag ben ik met Lisa naar V&A Waterfront gegaan, een hippe, fancy plaats om te zijn. We hebben lekker rondgekeken en we zijn naar de foodmarket gegaan.

Op dit moment is mijn verslag naar mijn gevoel geen vrolijk hoogstandje maar dat komt omdat ik mezelf helemaal niet lekker voel.

Voor nu een dikke kus en ik hou jullie op de hoogte!

Liefs
Kimberly.

  • 21 April 2015 - 17:06

    Roland:

    Hoi Kimberly,

    Weer een bijzonder verslag. Wereld van verschil tussen tandartsen daar en hier blijkbaar.

    Hopelijk voel je je weer snel beter.

    We denken aan je X

    Liefs
    Roland, Bianca, Mathijs en Jasper
    XXX

  • 21 April 2015 - 21:13

    Barbara:

    Hoi lief vriendinnetje,
    Het volgen van colleges blijft dus waar dan ook op een gegeven moment saai, haha. Pff en zoveel huiswerk. Groot gelijk hoor dat je dat niet allemaal gaat maken.
    Wat fijn dat de dokters in de Groote schuur zo behulpzaam naar je zijn en dat je veel mag mee helpen tijdens die behandelingen. Daar leer je kei veel van natuurlijk. Hmm soort van herkenbaar dat het verschil met NL groot is... En ook dat het niet altijd erg fijn is om bepaalde dingen mee te maken.... App maar hé!
    Echt leuk dat je daar zoveel mensen leert kennen en daar leuke dingen mee gaat doen. Die foto's van cocktails en lekker eten enzo zien er goed uit.
    Is de V&A waterfront het plakje waar ook die kraam met allerlei sieraden stond? Nog niks gekocht joh? Valt mee dan hahaha.
    Ik vind je verslag weer leuk en fijn om te lezen Kimmie! Het hoeft niet altijd super vrolijk te zijn! Voel je maar snel beter!

    We appen, skypen etc snel weer!!

    Nakupenda (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kimberly

Reisblog Zuid-Afrika (Cape-town & Johannesburg)

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 3119

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: