De afgelopen dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen in Kaapstad

Door: Kimberly Lambregts

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

30 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Om te beginnen weet ik niet goed wat ik moet vertellen aangezien ik de datums, tijd en dagen een beetje kwijt ben. Het gaat allemaal zo snel de eerste week is namelijk al weer voorbij.

Maar om jullie toch een beetje op de hoogte te houden van wat ik hier allemaal doe zal ik proberen alles zo goed mogelijk te vertellen.
Donderdag toen ik mijn laatste blog heb ge-upload was ik de company gardens. Het is een soort van park waar iedereen kan komen om te genieten van hun vrije tijd.

Vrijdag was een zeer bijzondere dag in de ochtend kwam Karen mij ophalen om naar de kerkdienst te gaan in de St George Kathedraal. Als nieuweling moest ik mijzelf voorstellen, vertellen waar ik vandaan kwam en vertellen wat ik kwam doen. Daarna heb ik de dienst gevolgd kregen we een hostie ( dat kleine heilige papiertje wat je moet eten, het lichaam van christus) en een slokje van zijn bloed (drank, welke drank weet ik niet). Na de dienst zijn we naar een lunchcafe gegaan samen met Desmont tutu om te ontbijten. Ik praat nu alsof ik het de normaalste zaak van de wereld vind maar desmond tutu ontmoeten doe je niet iedere dag. Deze man heeft nog steeds een grote invloed in Zuid- Afrika, Afrika en de rest van de wereld.

Na deze ontmoeting heb ik nog gezellig wat uurtjes met Karen in Kaapstad doorgebracht ze heeft mij een paar hotspots laten zien. Toen ik weer in het appartement was heb ik gewacht op Andrea om naar de tafelberg te gaan. MENSEN ga naar KAAPSTAD dit is het mooiste wat ik tot nu toe in heel mijn leven heb gezien. Het uitzicht, de zonsondergang gewoon in een woord WAUW. If you dont travel you only read one paig, and that’s true.
De gevoelens die ik erbij had kan ik nauwelijks beschrijven misschien door te zeggen please go there and we will talk about it.

Even tussendoor, er is bijna niemand waar ik Nederlands mee kan praten. Ik betrap mezelf steeds vaker op het feit dat ik zelfs al in het engels aan het praten en denken ben in mijzelf. HEEL RAAR WHAHAH.

Maar diezelfde avond ben ik uitgegaan met de meiden van mijn appartement omdat het de laatste avond van Andrea was. We hebben zoveel lol gehad en gelachen met elkaar.

Die dag erna heb ik eigenlijk vrij weinig gedaan. Even een rust dag na alle indrukken. Ik heb een documentaire gekeken over de apartheid. En dat is het eigenlijk zo een beetje.

Zondag (vandaag eigenlijk) ben ik vroeg opgestaan om naar Camps Bay te gaan. Een heerlijk strand net buiten Kaapstad. Om een indruk te geven ik heb mijn ogen uitgekeken zo mooi de natuur, het strand, de mensen JUST WAUW!

En nu is de volgende week alweer aangebroken. Vandaag is een beetje een aan-tuttel dagje, het appartement opgeruimd en gepoetst, boodschappen gedaan, naar de wasserette gegaan voor mijn was. Morgen ga ik voor het eerst naar de UWC om kennis te maken met medestudenten en docenten ook zal ik morgen naar Red cross childeren hospital gaan. Woensdag ga ik naar Lotus river dental clinic.

Liefs, Kimberly <3

  • 30 Maart 2015 - 20:30

    Gaby:

    Heerlijk verhaal weer en zo ontzettend herkenbaar!
    Ik heb al heimwee sinds ik op 30-11-2013 in het vliegtuig naar Nederland stapte en dat wordt dankzij jouw berichten alleen maar erger. Maar... blijf vooral schrijven!!!

  • 14 April 2015 - 19:28

    Barbara:

    Heey lieffiee,

    Haha, de kerkdienst kon ik me helemaal voorstellen. Dat je jezelf ook voor moest stellen enzo. Weet je nog wat er in Kenia gebeurde toen wij ons moesten voorstellen? wahhahaha
    Zo wel super bijzonder dat je Desmont Tutu hebt ontmoet zeg! Wauw!

    En ook hoe je beschrijft hoe mooi alles is... wat gaaaaff!! ik ga er zeker ook heen nu ik dit zo van je lees!

    Haha, heb je ook al dat je Nederlandse spreekwoorden ofzo in het Engels zegt of denkt: bloedserieus hahaha?

    Ik geniet van je verhalen kim.. als ik ze lees zie ik jou het ook al helemaal vertellen. ZO leuK!

    We spreken elkaar Kimmie, vergeet niet te genieten (maar dat doe je wel begrijp ik van je)

    Nakupenda!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kimberly

Reisblog Zuid-Afrika (Cape-town & Johannesburg)

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 3130

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: