My first impression of Cape Town. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu My first impression of Cape Town. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kimberly Lambregts - WaarBenJij.nu

My first impression of Cape Town.

Door: Kimberly Lambregts

Blijf op de hoogte en volg Kimberly

26 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Voor me gevoel heb ik 20 blogs geschreven, alleen dan in mijn hoofd. Zoveel indrukken, gevoelens, geuren, beelden zijn moeilijk te beschrijven. Via mijn blog zal ik toch proberen het zo goed mogelijk te beschrijven.

Aangezien ik soms blogs voorbij zie komen die 5/6 a4tjes lang zijn zal ik het proberen te beperken met alle mogelijke ervaringen die ik mee maak.

De vliegreis.
Amsterdam – Capetown, 11.45 uur durende vlucht. Het eerste wat ik erover kan zeggen is het duurt lang! Tijdens de vlucht heb ik 2 films gekeken wild en homies je moet toch iets. Veel in de vlucht rond gelopen aan de praat geraakt met aardige mensen. Waaronder een jongen met ADHD, een ding kan ik je vertellen die gast had me daar een partij moeite om stil te zitten het was bijna zielig dat we er zo hard om gelachen hebben. En dan komen natuurlijk altijd de ooo zo leuke Kimberly acties, giet een volle beker drinken in je openstaande handtas SLIMME actie. Goh was dit nu maar alles door het vliegen vond ik me huid droog worden dus ik dacht smeer lekker een beetje gezichtcreme op. Vergeet niet dat er in een vliegtuig druk op tubes staat handen, kleding helemaal onder de creme haha. Maar goed ik ben na wat turbulentie en regenbuien veilig aangekomen in Cape-Town.

Toen begon het natuurlijk de vragen bij de douane, het wachten op de koffers die er nog eerder waren dan ik! En toen het pick up bordje zoeken met mijn naam erop. Het ging allemaal vlekkeloos. Met Kevin de man van Karen aangekomen te zijn bij de auto wil ik de verkeerde kant instappen. In Zuid- Afrika rijden ze namelijk aan de andere kant van de weg. Ik had het kunnen weten. Zitten we goed en wel in de auto is Kevin zijn parkeerkaart kwijt, hup alle bagage weer uit de auto om te zoeken naar het kaartje, die we natuurlijk nergens konden vinden. Uiteindelijk na 10 minuten wachten kwam Kevin terug met een nieuw kaartje. Dus konden we vertrekken naar het appartement.



Tijdens het ontwaken in de ochtend is het eerste wat ik zag de Tafelberg. In een ding kan ik heel simpel zijn met zo een mooi uitzicht ben ik nog nooit wakker geworden. Karen kwam aan om 10 uur en heeft me meegenomen op sleep touw door Kaapstad. Na een mooie rit van ongeveer 3,5 uur zijn we samen boodschappen gaan doen. Mijn appartement ligt precies om de hoek waar alles te vinden is SUPER CHILL! In de avond ben ik uiteten gegaan met mijn huisgenoten en hun vriendinnen super gezellig en leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Uiteindelijk zijn we met zijn alle naar een film gegaan in Libia een art theatre waar alle soorten films worden gedraaid. Super ervaring om mee te maken alleen de film was erg zielig en dat op de eerste avond. Na het kijken van de film zaten we alle 6 met tranen in onze ogen. Door onze tranen heen hebben we gelachen en zijn we richting ons appartement gelopen.

Het wordt steeds moeilijker om alles zo kort mogelijk te beschrijven. Gisteren ben ik naar sea point pool gegaan. De weg naar sea point was opzich al een uitdaging. Bus in bus uit verdwaald geraakt en opzoek gegaan naar de juiste bus. Maar deze uitdaging staat me op het lijf geschreven. Aangekomen bij sea point pool heb ik mijn ogen uitgekeken. In de zee zwom een grote groep vissen dicht op elkaar. Ineens tussen de groep vissen door sprongen de dolfijnen uit het water volgens mij hadden de dolfijnen veel honger. Prachtig spektakel om te zien. Toen in de avond ben ik met meiden uit het appartement en vriendinnen van hun naar het Free Jazz festival gegaan. Dit is goed in een wordt te beschrijven JUST WAUW, oke twee dan.

En op dit moment zit ik in een prachtig park de Company gardens mijn verhaal te schrijven en zal ik zien wat deze dag me brengt.

Liefs Kimberly.



  • 26 Maart 2015 - 13:26

    Sanne:

    Wooow kim wat een mooi bericht.
    Ik krijg er kriebels van! Wat zou ik graag in jou schoenen staan.
    Heel leuk om te lezen dat het goed gaat en dat je al
    een aantal leuke dingen hebt gedaan met de huisgenoten.

    Succe en ik volg je!!! :)

    Xx

  • 26 Maart 2015 - 16:35

    Gaby:

    War een herkenbaar verhaal, heerlijk!!
    In welke straat is je appartement?
    Company Gardens heb ik heel wat tijd doorgebracht, heerlijk daar.
    Geniet ervan daar!

  • 26 Maart 2015 - 19:44

    Stephan&Frederique:

    Hoi Kimberly, wij staan op het punt om zo naar bed te gaan en hebben samen met papa je blog gelezen. Ik(stephan) zou er ook wel heen willen. Zo te horen aardige mensen en frederique vind de dolfijnen ook leuk om te zien. En ook vanwege het mooie uitzicht! Veel suc6 daar en lieve groetjes van ons!

  • 26 Maart 2015 - 21:02

    Lindsey:

    Gaaf Kimberly...
    Ik blijf je volgen,geniet van deze mooie ervaring.

  • 27 Maart 2015 - 00:05

    Corry Mhee :

    Hee Kimberly, mooi verhaal. Wens je nog veel mooie momenten en ervaringen. Kijk uit naar je volgende verhaal. Groetjes...

  • 27 Maart 2015 - 21:37

    Barbara :

    Heyy lieve Kim,
    Aaah ik zie je al helemaal zitten om dit verslag te typen hihi (herkenbaar). Wat goed om te lezen dat je jezelf zo goed voelt zeg!!
    Ow en ik heb zo hard gelachen om jou 'Kimberly' acties in het vliegtuig, hahahah!
    Zo en hoe handig dat je zo dicht bij alles 'woont'.
    Leukk dat je al mensen hebt leren kennen zeg en al leuke dingen mee hebt gedaan!
    WOOOW die dolfijnen Kim, dat is echt gaaaff!!!

    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag meis!

    Tot op skype en vergeet niet ontzettend te genieten he!

    Liefs Barbara.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Kimberly

Reisblog Zuid-Afrika (Cape-town & Johannesburg)

Actief sinds 13 Jan. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 3120

Voorgaande reizen:

23 Maart 2015 - 14 Juni 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: